مهم خرید دستگاه پلاستیک از سازنده یا واردکننده

این مقاله توسط اسیاب سازی آذر اسیاب تهیه شده و به پلاستیک یاب ارسال گردیده است:
اگر میخواهید از یک سازنده دستگاه خریداری کنید یک مزیت اش صفر بودن و نبود دردسر احتمالی دستگاه کارکرده است.اما در نظر داشته باشید که سازنده ها و وارد کننده ها کمی تا قسمتی بد قول هستند.
اگر به شما قول ده روز کاری را بدهند اکثرا تا ۱ ماه و شاید بیشتر شما را معطل کنند.اگر قول بیست روز کاری بدهند شاید تا دوماهه منتظر باشید…

 

ساخت دستگاه پلاستیک

دستگاه پلاستیک

 

تجربه هایی از این دست در بین کسانیکه شروع می کنند زیاد بوده است که به یکی از انها در اینجا اشاره داریم:
“حدود ساعت ۹۳ بنده خواستم خط بازیافت نایلون و گرانول راه اندازی کنم.
پس از جستجو به یکی از کسانی که در حومه صالح اباد همدان بودند و خیلی هم ادعای زیادی در ساخت دستگاه گرانول و علی الخصوص دومرحله ایی داشت اشنا شدم.
در ابتدا خودشان گفتند که حاقظ ده جز قران هستند و خیلی علمی با مقوله بازیافت و ساختار پلی اتیلن و زنچیره های پلیمری صحبت کردند و…
بنده با ایشان در ان مقطع قرار داد بستم و قرار شد بیست روزه دستگاه گرانول را بدهند
حدود سه ماه طول کشید و بارها گفتند که مثلا شنبه یا اول برج دستگاه اماده است و من چندین بار رفتم همدانو صحبت کردیم که چرا اماده نمی شود و کار در چه مرحله ایست. سوله و وامی که گرفته بودم و هزینه کارگر ها و خودم نیز بیکار و هر شنبه منتظر امدن دستگاه بودم….
سه ماه انتظار و فشار در نهایت با بحث و مشاجره و تحت فشار قرار دادن هر روز تمام شد اما دستگاهی که با این شرایط ساخته شود مشخص است چه خواهد بود
پس از اوردن دستگاه گرانول ساز از همدان با اشتیاق فراوان ، و نصب ان در اولین تست هر دو کله گی دستگاه گرانول ساز نشتی دادند و ماردون نیز تاب داشته که با پتک سرجایش انداخته بودند تا سریع تحویل دهند .
ان زمان زندگی ام داشت از هم می پاشید و علاوه بر هزینه زیاد و ضرر مالی ، استرس و فشار روحی نیز زیاد بود…و همانگونه دستگاه را به یک سازنده دیگر فروختم و با خسارت فراوان هنوز در درگیری و طلب خسارت هستیم….

این تجربه را یکی از اعضای سایت برای ما ارسال کرده است.
پلاستیک یاب به کارافرینان توصیه هایی در نحوه خرید دستگاه صفر از سازنده یا وارد کننده دارد و لطفا به نکات مهم زیر توجه کنند:

۱- یک سازنده یا وارد کننده معتبر همیشه دستگاه اماده و مهیا برای مشتری دارد.پس همیشه ملاک اول خرید یک دستگاه صفر پس از تایید فنی و قیمت ؛ اینست که با چشم رویت می شود و اماده استفاده است.

 

دستگاه پلاستیک اماده

۲-موارد زیادی بوده که ماشین ساز فیلم یا عکسی را نشان میدهد و دستگاه ساخته شده بسیار متفاوت است؛ حتما جنس متریال استفاده شده،اندازه ها، قدرت دینام ها و ضخامت دنده های گیربکس و طول سیلندر ماردون و جنس ان و مشخصات دیگر را به صورت دقیق در قرار داد ذکر کنید.
۳-در قراردارد بابت دیرکرد ضرر و زیان تعیین کنید-این ضرر و زیان نباید خارج ازعرف باشد که در انتها قابل پرداخت نباشد و ضمانت اجرایی نیز برای ان تعیین کنید.
۴-تولید کننده معتبر هر کالایی با توجه به هزینه ان کالا یا خط تولید، باید توان خرید جنس از بازار و ساخت آن را داشته باشد.برای مثال فردی که خط تولید لوله پلی اتیلن می سازد باید توان خرید اهن و الکتروموتور و گیربکس و سیلندر ماردون از بازار را داشته باشد؛اگر قادر به خرید این موارد نباشد مشخص است که یا اعتبار ندارد یا تازه کار است.
پس نباید نیازی به سرمایه اولیه از جانب شما باشد.لذا دریافت اهم قیمت دستگاه قبل یا حین ساخت خط تولیدی قابل قبول نیست
حداکثر پرداخت شروع کار ۱۰ درصد است و در پایان کار بعد از تست -در محل فروشنده یا خریدار بسته به نحوه معامله – مابقی را پرداخت کنید.
۵-ممکن است یک وارد کننده ماهها شما را معطل کند و حتی امکان دارد بار شما در گمرک یا سمت فرستنده دچار مشکل شده باشد.

در پایان پلاستیک یاب امید دارد که از فرد مناسب اقدام به خرید کنید و مراقب بعضی معدود شرکتها و افراد که یا علم ساخت و تولید ندارند و یا خدای نکرده عمدا به قصد کلاهبرداری در صنعت پلاستیک -علی الخصوص جوانان را هدف گرفته اند- باشید.و معاملاتی پرخیر و برکت را برای شما ارزو دارد.

کپی رایت و حمایت از ما :

لطفا جهت حمایت از ما و رعایت کپی رایت ، این مقاله را صرفا با لینک به این صفحه منتشر کنید.

پلاستیک یاب سامانه جامع ایست که قصد دارد به صورت رایگان و عام المنفعه فعالان صنعت پلاستیک و پلیمر را دور هم جمع کند تا علاوه بر گسترش کسب و کار تان از طریق فروش به خریدار و خرید از دست اول، اتحادی نیز بین آنها شکل گیرد

کلمات کلیدی :
مشابه :
+ ثبت اگهی