بازیافت پلاستیک در ایران

بازیافت پلاستیک به صنعت طلای کثیف مشهور است(حال بماند که به گفته یکی از دوستان طلای این کار رفته و فقط کثیفی اش مانده است) و در مراحل مختلف انجام می شود.
این مجموعه مقالات که به تدریج در سایت پلاستیک یاب منتشر خواهند شد و به سفارش سایت وزین پلاستیک یاب تهیه گردیده است، حاصل بیش از ۱۸ سال سابقه در صنعت بازیافت پلاستیک داخل کشور و خارج کشور و مشاهده کارگاههای فراوان و نواوری های فردی و شرکتی بسیاری از کارگاه های بازیافت در ایران و عراق و تاجیکستان و اذربایجان و نیز چین است.

هدف ما در اینجا صرفا بیان چینش دستگاه های بازیافت پلاستیک است و در مقاله آتی که در سایت قرار می گیرد، سود دهی این کار و نحوه انتخاب دستگاه ها و همچنین درباره نایلون و پت نیز مقالاتی قرار خواهد گرفت.

مراحل بازیافت پلاستیک

این دستگاه ها با توجه به بار ضایعات پلاستیک انتخاب می شوند.بعضی از بارهای ضایعاتی که تمیز می باشند نیاز به شستشو ندارند.
مثلا ضایعات شرکتی مثل سایپا را در نظر بگیرید که قطعاتی را باز می کند و نایلون ان را به عنوان ضایعات می فروشد.این ضایعات نایلون هیچ ناخالصی ندارند و مراحل بازیافت این بار ضایعات، با ضایعاتی که مثلا از مغازه ها جمع اوری شده و ناخالصی مثل گرد و خاک و تکه چوب و نان و …دارند متفاوت است.

ساده ترین نوع بازیافت با اسیاب پلاستیک

سبدهای پلاستیکی و مخصوصا سبد میوه یکی از ساده ترین روشهای بازیافت محسوب می شود که صرفا با یک دستگاه اسیاب پلاستیک انجام می شود.

دستگه اسیاب سبد پلاستیکی

سبدها پس از جمع اوری به داخل دستگاه اسیاب سبد ریخته می شوند و پس از خرد شدن و خروج از دستگاه ، توسط اپراتور داخل گونی ریخته شده و به عنوان مواد اولیه سبد و دوک مورد استفاده تزریق کاران قرار می گیرد.آذر اسیاب به کسانی که تجربه ایی در امر بازیافت ندارند توصیه می کند از اسیاب سبد یا بطری شروع کنند.دستگاه اسیاب ما قادر به اسیاب کردن انواع سبد و پت و نایلون و هر جنس پلیمری می باشد و چند منظوره طراحی شده اند.

مواد اسیاب شده سبد پلاستیکی

چینش دستگاه های بازیافت ضایعات پلاستیک

پلاستیک های جمع اوری شده توسط گاراژ ها یا افراد این کار، که دارای ناخالصی هستند، باید ابتدا تفکیک شوند.
تفکیک اکثرا برحسب جنس و رنگ انجام می شود.
پس از تفکیک به داخل اسیاب ریخته می شوند و پس از اسیاب وارد وان شناور سازی اب می شود.
در این وان مواد پلاستیک از اهن های کوچک و سنگ ریزه ها و کلا موادی که زیر اب می روند جدا می شوند و با بازوهای چرخشی مواد پلاستیکی به انتهای اب هدایت می شوند و با ماردون جمع اوری می شود.

وان شناور سازی بازیافت پلاستیک

اگر خط بازیافت پلاستیک اتوماتیک نباشد و به صورت سنتی باشد ، پس از وان گونی قرار می گیرد و بار خروجی از وان به داخل گونی ریخته و یک جا جمع می شود تا یک روز بماند و اب ان تا مقداری کشیده شود و فردا انرا داخل خشک کن می ریزند.
خشک کن در طرح سنتی به این صورت است که یک اتاقک ۲ در ۶ و یا ۳ در ۴ را در نظر بگیرید.ارتفاع این اتاقک حدودا ۱۲۰ سانت است و سقفش از ورق سوراخ سوراخ (ورق پانچ) می باشد.داخل اتاقک توسط فن و مشعل گاز، هوای گرم در جریان است.مواد اسیاب شده پلاستیکی را روی سقف اتاقک می ریزند که به صورت ورق پانچ هست و از هر ده دقیقه کارگر با پارو یا بیل ، آنرا زیر و رو می کند تا همگی با عبور هوای گرم از داخلشان ،خشک شوند و پس از خشک شدن داخل گونی جمع می کنند.

خشک کن بازیافت پلاستیک

اما در خط اتوماتیک بازیافت پلاستیک، پس از انکه ماردون، پلاستیک خرد شده را از روی اب جمع کرد داخل سانتریفیوژ می ریزد و پس از ابگیری به داخل خشک کن اتوماتیک هدایت می شود و خشک از انتهای خط داخل گونی ریخته می شود.
سانتریفیوژ دستگاهی ست که با سرعت بالا چرخش می کند و مواد را می چرخاند و علاوه بر تمیز کردن مواد، اب انرا نیز می گیرد.

خشک کن پلاستیک و نایلون

اذر اسیاب سازنده انواع خط بازیافت اتوماتیک و سنتی به شما پیشنهاد می کند پس از تحقیقات کامل درباره بازار ، و ملاحظه بودجه ، خط اتوماتیک خریداری کنید.

این شرکت خطوطی که می سازد به دلیل ساخت سری و کاهش هزینه ها، قیمت تمام شده بسیار مناسب می شود.

چینش و دستگاه های مخلتفی با توجه به نیاز مشتری می توان ارائه کرد مثلا نوار نقاله در ابتدای خط یا ماردون انتقال یا شستشو با اب گرم ،که برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲٫۲۵٫۲۵٫۱۳۰ تماس حاصل فرمایید و یا از بخش بازیافت پلاستیک و نایلون و خط هات واش پت دیدن فرمایید

مراحل بازیافت پلاستیک در ایران

 

بازیافت پلاستیک در ایران

 

در ایران اکثرا به دلیل جمع اوری پلاستیک ها به صورت درهم نیاز به جداسازی می باشد.

دستگاه های جداسازی اتوماتیک به دلیل قیمت خرید بالا و همچنین هزینه نگهداری بالا توصیه نمی شود.به صورتیکه اگر بخواهید یک دستگاه جداسازی اتوماتیک خریداری کنید با قیمت حدودی ۱۰۰ میلیون تومان به هیچ وجه به صرفه اقتصادی نمی باشد چراکه با سود همین سرمایه می توان چندین کارگر استخدام کرد که کار جداسازی را انجام دهند.

از انجایی که تکنولوژی جداسازی جدید و پیچیده است هزینه نگهداری و تعمیر احتمالی ان نیز بالاست.

 

این نوشته طولانی شد.مطمئنا در مقالات بعدی در مورد بازیافت پت و بازیافت نایلون و نکات خرید دستگاه و چیدمان انها مطالب مرتب و مفصلی بیان خواهد شد.

منبع: مراحل بازیافت پلاستیک در ایران

کپی رایت و حمایت از ما :

لطفا جهت حمایت از ما و رعایت کپی رایت ، این مقاله را صرفا با لینک به این صفحه منتشر کنید.

پلاستیک یاب سامانه جامع ایست که قصد دارد به صورت رایگان و عام المنفعه فعالان صنعت پلاستیک و پلیمر را دور هم جمع کند تا علاوه بر گسترش کسب و کار تان از طریق فروش به خریدار و خرید از دست اول، اتحادی نیز بین آنها شکل گیرد

مشابه :
+ ثبت اگهی