مستربچ براق کننده :کاربرد و نحوه استفاده

در مواردی که مواد اولیه ما به هر دلیل شفافیت و براقیت و جلا ندارد ما در تولید پیگیر این می شویم که این مشکل را حل کنیم

 

تولید کنندگان مستربچ رنگی

در اینجا بحث افزودنی براق کننده و شفاف کننده پیش می آید. خوب ما اینکه تشخیص بدهیم از کدام افزودنی استفاده کنیم مطلبی است که در ادامه توضیح خواهم داد.(سعی می کنم بسیار ساده بیان کنم)

مستربچ و افزودنی براق کننده

براق کننده (Optical Brightener) در واقع به این صورت عمل می کند که نور در ناحیه یو وی را جذب کرده و سپس در ناحیه مرئی بازتاب می دهد و موجب درخشش، سفیدی و براقیت محصول می شود.

 

 

در بازار ایران مستربچ زرد فسفری رنگ را به عنوان براق کننده می شناسیم .
کاربرد این مستربچ در حقیقت برای رفع کدری و از بین بردن زردی مواد و البته براق کردن محصول است (براق کردن و جلا دادن تولیدهایی که رنگ ندارند و یا سفید رنگ هستند )
برای اینکه این براقیت و جلا حاصل بشود چند فاکتور لازم است:
۱_ همخوانی مواد پایه و مستربچ براق کننده(باید مستربچی تهیه کنید که پایه تولید ان با مواد اولیه تولید شما یکسان باشد)
۲_کیفیت مستربچ براق براساس مقدار و نوع اپتیکال برایتنر (مصرفی ) در تولید مستربچ
۳_مواد پایه مصرفی و نوع دستگاه ودرجه دمای دستگاه

پلاستیک یاب یک نکته را در اینجا به تولید کنندگان گرامی تاکید می کند که مستربچ براق کننده (اپتیکال برایتنر) برای مواد بی رنگ ( آسیابی یا نو) و همینطور سفید رنگ کاربرد بیشتر دارد و برای محصولات رنگی ویا مشکی جز در موارد خاص توصیه نمی شود.

 

استفاده از مستربچ

در این تصویر به خوبی قبل و بعد از استفاده از افزدونی براق کننده مشخص شده است.

قیمت فروش تولید کنندگان مستربچ براق کننده

در مورد براق کننده موجود در بازار توجه که داشته باشید که به دلیل رنگ زرد فسفری اپتیکال؛ این محصول زرد مایل به سبز می باشد و بعضی از سودجویان در فروش مستربچ با استفاده از پیگمنت زرد فلورسنت و اضافه کردن آن به مستربچ براق کننده سعی در با کیفیت نشان دادن محصول خود دارند . مستربچ براق  کننده باید با کمتر از نیم درصد به محصول شما جلا بدهد و زردی معمولی مواد شما را بگیرد.
قبل از خرید مستربچ از افراد و تولیدکنندگان مستربچ حتما مقداری از آن را تست کنید .در مورد براقیت موادی که مشکی و یا رنگی هستند در یک بحث جداگانه توضیح خواهم داد.

پلاستیک یاب(plasticyab.ir) کاملا رایگان می باشد و سعی در انتقال تجربیات شما و همکارانتان به همدیگر و کاهش هزینه های تولید و افزایش کارایی و سوددهی کارافرینان ایرانی ست.لطفا اگر تجربیاتی درباره استفاده از مستربچ ها دارید به ما انتقال دهید تا منشتر شود.

منبع: گزیده ای از

نوشته های اقای علیرضا بهزادی مدیرعامل کربی پلیمر

ویکیپدیا انگلیسی

alokmasterbatches.com

 

 

کپی رایت و حمایت از ما :

لطفا جهت حمایت از ما و رعایت کپی رایت ، این مقاله را صرفا با لینک به این صفحه منتشر کنید.

پلاستیک یاب سامانه جامع ایست که قصد دارد به صورت رایگان و عام المنفعه فعالان صنعت پلاستیک و پلیمر را دور هم جمع کند تا علاوه بر گسترش کسب و کار تان از طریق فروش به خریدار و خرید از دست اول، اتحادی نیز بین آنها شکل گیرد

مشابه :
+ ثبت اگهی